REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO FURESTA
§1 Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy FURESTA [dalej „Sklep”]dostępny pod adresem internetowym www.furesta.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu [dalej „Regulamin”].
- Właścicielem Sklepu jest: Adriana Drewczyńska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą EKORENT Adriana Drewczyńska, z siedzibą w Cekcynek 10D, 89-511 Cekcyn, NIP: 592 2022521, REGON: 220442236
- Adresem nadania/zwrotów/reklamacji/korespondencji jest: Cekcynek 10D, 89-511 Cekcyn
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
- Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Informacje o towarach podane na stronie internetowej Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
§2 Zamówienia
- Klient ma możliwość dokonania zakupów w Sklepie rejestrując swoje konto Klienta lub bez rejestracji.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
- Warunkiem rejestracji jest zaakceptowanie Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- W celu realizacji umowy sprzedaży zarówno Klienci zarejestrowani, jak i nie zarejestrowani wyrażają zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych.
- Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest niezbędne do zrealizowania zamówienia. Nie podanie danych lub nie wyrażenie zgody na przetwarzanie danych może uniemożliwić realizację zamówienia.
- Dane osobowe Klientów Sklepu przechowywane są przez sprzedawcę i zabezpieczone zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- W celu złożenia zamówienia należy:
- wejść na stronę internetową Sklepu i wybrać zamawiany towar,
- zarejestrować się lub złożyć zamówienie bez rejestracji,
- jeżeli złożono zamówienie bez rejestracji – wypełnić formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy, adresu na który ma zostać dostarczone zamówienie, sposobu dostarczenia towaru, danych do faktury,
- kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę”,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności,
- klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie do 5 dni roboczych, w przypadku braku płatności następuje anulacja zamówienia.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia e-mailem lub telefonicznie. Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.
- Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru.
- Czas realizacji zamówień złożonych, w weekend, lub w dniach wolnych od pracy, może być dłuższy.
§3 Dostawa, ceny i metody płatności
- Dostawa towaru realizowana jest pod adres wskazany przez klienta w zamówieniu.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy.
- Kurier,
- Paczkomaty InPost.
- Możliwość odbioru osobistego
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność w systemie PayU
- Ceny przesyłek określone są w cenniku dostawy. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Termin realizacji dostawy wynosi od 2 do 5 dni roboczych. Początek biegu terminu dostawy liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru sposobu płatności w systemie PayU – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Szczegółowe informacje na temat metod płatności oraz metod dostawy znajdują się na stronie internetowej sklepu.
§4 Reklamacje
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć towary wolne od wad i jest odpowiedzialny względem Klienta będącego konsumentem za wady fizyczne lub prawne zakupionego towaru (rękojmia) na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym oraz Ustawie o prawach konsumenta. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona w stosunku do klientów nie będących konsumentami.
- Reklamacja zakupionego towaru może być złożona za pomocą poczty elektronicznej na adres lub pisemnie na adres Adriana Drewczyńska, Cekcynek 10D 89-511 Cekcyn
- Przy składaniu reklamacji klient powinien podać swoje dane kontaktowe, dokładnie opisać przyczynę reklamacji oraz wskazać żądania wobec Sprzedawcy.
- Klient powinien dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy: Adriana Drewczyńska, Cekcynek 10D 89-511 Cekcyn. Sprzedawca ustosunkowuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni od momentu otrzymania zwrotu towaru wraz ze wskazaniem przyczyny reklamacji. W przypadku, gdy rozstrzygnięcie reklamacji wymaga zasięgnięcia opinii biegłego, bądź przedstawiciela producenta towaru, termin do ustosunkowania się Sprzedawcy ulega przedłużeniu o czas uzyskania takiej opinii.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji koszty wymiany lub naprawy, w tym koszt przesyłki związanej z reklamacją towaru ponosi Sprzedawca.
- Indywidualne ustawienia komputera i monitora Klienta powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.
- Zwrotu płatności Przedsiębiorca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem; W przypadku płatności kartą płatniczą zwrot środków zostanie wykonany bezpośrednio na kartę Kupującego.
§5 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podawania przyczyny.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży rozpoczyna się od objęcia Towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy (m.in. oświadczenie w formie pisma wysłanego pocztą lub pocztą elektroniczną). Dane adresowe: Adriana Drewczyńska, Cekcynek 10D 89-511 Cekcyn. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci konsumentowi dokonane przez niego płatności , nie wcześniej jednak niż przed dokonaniem przez konsumenta zwrotu towaru.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 7 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadku umów w których przedmiotem świadczenia jest rzecz, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
§6 Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe klienta, który dokonał rejestracji lub złożył zamówienie, przetwarzane są w zakresie niezbędnym dla utrzymania konta lub wykonania umowy, zgodnie z art. 18 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 1422). Administratorem danych osobowych jest Marta Zaborna, która przetwarza je na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie oddanych) (Dz. Urz. UE L 119 Nr 1 z 2016 r.) (dalej RODO) w celach związanych z realizacją umów w ramach Sklepu oraz w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sklep, a także na podstawie zgody klienta w celach zgodnych z treścią udzielonej przez niego zgody, w tym celach marketingowych oraz informacyjnych dotyczących oferty Sklepu Internetowego, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych. Podane przez klienta dane osobowe, będą przetwarzane w celach wskazanych w zdaniu poprzednim na podstawie art. 6 ust. 1 lit, a), b) i f) RODO..
- Dane osobowe klienta Sklep może udostępniać:
- operatorom pocztowym oraz firmom kurierskim w celu kierowania do rąk klienta przesyłek wysyłanych w ramach zawartej umowy;
- doradcom prawnym oraz firmom windykacyjnym w celu dochodzenia roszczeń na gruncie umów sprzedaży;
- podmiotom świadczącym na rzecz Sklepu usługi informatyczne opieki nad systemami informatycznymi w których zapisywane są dane osobowe klienta;
- podmiotom, z których usług Spółka korzysta przy ich przetwarzaniu, w tym agencjom marketingowym i reklamowym w celu realizacji zleconych przez Sklep działań marketingowych i reklamowych.
- Na podstawie RODO Klientowi przysługują następujące prawa dotyczące jego danych osobowych:
- prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) danych;
- prawo do usunięcia danych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego;
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podanie danych osobowych przez klienta jest dobrowolne, ale stanowi warunek niezbędny do składania zamówień w ramach Sklepu. Niepodanie danych osobowych uniemożliwia utworzenie konta w Sklepie. Nie dotyczy to przetwarzania danych osobowych do celów marketingowych i informacyjnych, które dokonywane są tylko w przypadku dobrowolnego wyrażenia zgody, niezależnie od zamówień realizowanych w ramach Sklepu.
§7 Własność intelektualna
- Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.
§8 Wejście w życie i zmiany Regulaminu
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen towarów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez klienta, w tym w szczególności warunków umów sprzedaży zawartych przed dokonaniem zmiany.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami niniejszego Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Sprzedawca z ważnych powodów zastrzega sobie możliwość zmiany niniejszego Regulaminu.